۵۰ درصد واحدهای روستایی خراسان شمالی مقاوم است


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 3 آذر 1397
بازدید : 142
نویسنده : افزیر

 محمدی با بیان اینکه در این آمارگیری ۲۰۹ روستای خراسان شمالی شماری می شود، تصریح کرد:هدف از این آمارگیری استخراج داده های آماری دقیق و اطلاعات میدانی است.

وی با تاکید براینکه به‌واسطه این آمارگیری اطلاعات دقیقی از وضعیت روستاها به‌دست می‌آید، افزود: در این آمارگیری اطلاعاتی درباره مشخصات بافت واحد مسکونی، فعالیت‌های قالب روستا، عمر واحد مسکونی، مساحت عرصه، نوع سازه، مصالح به کار رفته همانند آجری، خشتی، سیمانی و برخی اطلاعات دیگر نظیر میزان برخورداری از خدمات عمومی به ازای هر واحد مسکونی به دست می آید.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی با بیان اینکه در روستاها چند نوع سکونت داریم، افزود: سکونت اعم از دائم فصلی و عشایری است که بنا به وجود چنین سکونت هایی بررسی نوع آن یکی دیگر از شاخص‌های آمارگیری است.

محمدی با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۷۷ واحد مسکونی مقاوم سازی شده سرشماری می شوند، گفت: این میزان ۳۰ درصد واحدها را شامل می شود که تسهیلات طرح ویژه را دریافت و اکنون می‌خواهیم اطلاعات دقیق تری از آن داشته باشیم.

وی ادامه داد: از کل ۲۰۹ روستا که قرار است آمارگیری انجام شود، ۳۹ روستا در شهرستان بجنورد، ۳۹ روستا در اسفراین، ۱۱ روستا در جاجرم، ۱۹ روستا در راز و جرگلان، ۳۹ روستا در شیروان، ۲۱ روستا در فاروج، ۱۱ روستا در گرمه و ۳۴ روستا در مانه سملقان است.

وی بیان کرد: از سال ۸۴ که طرح ویژه مسکن روستایی در کشور آغاز و برنامه ریزی شد طی ۱۰ سال حدود دو میلیون مسکن روستایی مقاوم سازی شد که تسهیلات آن از پنج میلیون آغاز شده و اکنون به ۲۵ میلیون رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی اظهار کرد: در سطح استان از مجموع ۱۰۲ هزار واحد مسکونی، تاکنون بالغ بر ۶۰ هزار و ۵۰۰ واحد مقاوم سازی شده که اکنون باید پنج هزار و ۵۰۰ واحدی که به شهر تبدیل شده را از این رقم کسر کرد.

وی درباره جزئیات آمارگیری امسال گفت: در این آمارگیری سه نمونه فرم استفاده خواهد شد که یک نمونه فرم فهرست برداری، فرم پرسشنامه برای تمامی واحدهای مسکونی که اطلاعاتی شامل نوع اسکلت وضعیت مقاوم سازی سقف و همچنین مصالح مصرف پرسیده خواهد شد.

وی افزود: در این سرشماری ۳۰ نفر به جمع‌آوری و بازبینی و ویرایش اطلاعات و ثبت در سامانه می‌پردازند که دو نفر سرپرست هماهنگ کننده از مرکز آمار ایران نیز حضور خواهند داشت.

منبع : خبرگذاری مهر

 

AFZIR در فیسبوک

AFZIR در لینکدین

AFZIR در گوگل+

 

 



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت مقاوم سازی افزیر و آدرس afzir.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com